چند روز پیش بود که یک دستگاه تسلا مدل X در اتوبان ۱۰۱ ایالت کالیفرنیا دچار حادثه ای شدید شده و راننده خود را در نهایت به کام مرگ فرستاد
حادثه مرگبار تسلا مدل X درست چند روز بعد از تصادف ولوو XC90 اوبر که آن هم در حالت خودران بود، رخ داد. در این تصادف شاسی بلند اوبر با یک عابر برخورد نموده و موجب مرگ وی شد.

tesla-model-x-involved-in-fatal-fiery-crash-on-highway-101-in-mountview_2

tesla-model-x-involved-in-fatal-fiery-crash-on-highway-101-in-mountview_1

اگر چه راننده مدل X قبل از گسترش آتش توسط حاضرین در محل از خودرو خارج شد، اما تلاش تیم های امدادی برای نجات وی بی نتیجه مانده و او در بیمارستان جان خود را از دست داد.

tesla-model-x-involved-in-fatal-fiery-crash-on-highway-101-in-mountview_1

راننده چندین بار اخطارهای تصویری و یک بار اخطار صوتی دریافت کرده اما در ۶ ثانیه منتهی به حادثه دستان او بر روی فرمان تشخیص داده نشده است. راننده حدود ۵ ثانیه زمان و ۱۵۰ متر فاصله با حائل بتنی داشته، اما تاریخچه خودرو نشان می دهد که هیچ اقدامی از سوی راننده انجام نشده است.

tesla-model-x-involved-in-fatal-fiery-crash-on-highway-101-in-mountview_1

چند روز پیش بود که یک دستگاه تسلا مدل X در اتوبان ۱۰۱ ایالت کالیفرنیا دچار حادثه ای شدید شده و راننده خود را در نهایت به کام مرگ فرستاد. در این حادثه کراس اوور برقی تسلا با برخورد به حائل بتنی کنترل خود را از دست داده و با برخورد با دو خودروی دیگر سرانجام آتش گرفت.

طبق تحقیقات تسلا، ظاهرا راننده مدل X تمامی اخطارهای صوتی و تصویری را چند ثانیه قبل از وقوع تصادف نادیده گرفته است. همچنین به گفته این کمپانی آسیب فیزیکی زیاد به حائل بتنی در تصادفی که قبلا رخ داده، مزید بر علت شده و این مساله در تشدید حادثه نقش داشته است.

tesla-model-x-involved-in-fatal-fiery-crash-on-highway-101-in-mountview_1

پس از گذشت تقریبا یک هفته از این حادثه، اکنون مشخص شده که در لحظه وقوع تصادف، مدل X در حالت رانندگی خودکار یا همان اتوپایلوت قرار داشته است. تسلا در مطلبی که در وبلاگ خود منتشر کرده، ضمن تایید این مطلب افزوده که راننده فاصله حداقلی با خودروی جلویی را برای سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر تنظیم کرده است.

چند لحظه پیش از برخورد که در صبح جمعه ۲۳ مارس در ساعت ۹:۲۷ دقیقه اتفاق افتاده، اتوپایلوت فعال بوده و کروز کنترل تطبیق پذیر در حالت فاصله حداقلی تنظیم شده بود.

در وبلاگ تسلا آمده:

با توجه به حوادث مذکور می توان گفت که این روزها سیستم های کمکی راننده دوران خوشی را سپری نمی کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *